TB tema „Kaip mes organizuojame save. Ką nusako skirtingi ženklai."

TB tema „Kaip mes organizuojame save. Ką nusako skirtingi ženklai.
2025 Birželio 23d. Priešmokyklinis ugdymas

TB tema „Kaip mes organizuojame save“ kviečia mažuosius susimąstyti apie tvarką, taisykles, simbolius ir jų svarbą kasdienybėje. Priešmokyklinukai šią temą nagrinėjo per potemę „Skirtingi ženklai“, susiedami ją su laiko sąvoka ir simboliais, kurie padeda mums orientuotis laike. Laikas – nematomas, bet labai svarbus. Vaikai tyrinėjo, kas yra laikas, kodėl jis svarbus, ir kaip mes jį matuojame. Pasitelkę žaidimus, istorijas, kasdienę rutiną ir praktines veiklas, jie išmoko atpažinti laikrodžius, skirti dienos dalis (rytas, pietūs, vakaras), suprasti valandas, o kai kurie jau ėmė domėtis ir minutėmis. Buvo kalbama apie tai, kodėl žmonės sukūrė laikrodžius, kaip laikas padeda organizuoti mūsų dieną, mokytis, ilsėtis ir žaisti. Savo mokymosi kelionę priešmokyklinukai papildė įsimintina edukacine išvyka į Klaipėdos laikrodžių muziejų. Čia jie pamatė, kaip laikrodžiai keitėsi per šimtmečius – nuo smėlio ir saulės laikrodžių iki senovinių mechaninių ir modernių skaitmeninių laikrodžių. Vaikai susidomėję stebėjo įvairius laiko matavimo įrankius, bandė suprasti jų veikimo principą ir net patys sukūrė simbolinius laikrodžių modelius iš popieriaus, naudodami rodykles ir skaičius. Šios temos metu vaikai suprato, kad ženklai (skaičiai, rodyklės, formos) padeda mums skaityti laiką; išmoko susieti dienos rutiną su tam tikromis valandomis; praplėtė žinias apie laiko matavimo istoriją; lavino pastabumą, loginį mąstymą ir kalbinius gebėjimus, kalbėdami apie praeitį, dabartį ir ateitį. Vaikai džiaugėsi galėdami pasidalinti, kada jie keliasi, kada vyksta pusryčiai ar pietų miegas. Vienas mokinys sakė: „Kai rodyklė rodo dvylika – tada einam valgyti!“ Kitas pastebėjo: „Muziejuje laikrodžiai buvo tokie seni, kad atrodė kaip iš pasakos.“ Ši mokymosi patirtis padėjo vaikams ne tik geriau suprasti laiką ir jo simboliką, bet ir suvokti, kaip įvairūs ženklai padeda organizuoti mūsų gyvenimą. Mokymasis per patirtį ir tyrinėjimą – tai kelias į smalsų, sąmoningą ir savarankišką pasaulio pažinimą. Ši mokymosi patirtis padėjo vaikams ne tik geriau suprasti laiką ir jo simboliką, bet ir suvokti, kaip įvairūs ženklai padeda planuoti mūsų gyvenimą. Mokymasis per patirtį ir tyrinėjimą – tai kelias į smalsų, sąmoningą ir savarankišką pasaulio pažinimą.

‹ Grįžti i tinklaraštį